سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

این خبر رو دیروز توی سایت ها خوندم که شاید برای شما هم جالب باشه:

" چهار کارخانه خودروسازی ژاپن به علت اشکال در «ایربگ» یا کیسه هوا بیش از سه میلیون و 400 هزار خودرو را در سراسر جهان فراخواندند. شرکت های خودروسازی تویوتا، نیسان، هوندا و مزدا اعلام کردند کیسه‌های هوای سمت مسافر این خودروها دارای نقص است و احتمال دارد! درست کار نکنند.
شرکت‌های تویوتا و نیسان اعلام کردند که این اشکال تنها در خودروهایی که بین سال 2000 تا سال 2004 تولید شده‌اند، وجود دارد. این دو شرکت خودروسازی افزوده‌اند که تاکنون هیچ گزارشی، مبنی بر جراحت یا مرگ سرنشینان خودروها دریافت نکرده اند. فراخوانی خودروها،‌ به خاطر اشکال فنی از جمله مسایلی است که شرکت‌های خودروسازی ژاپنی در یک سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کنند."

ابتدا خواستم این مطلب رو بدون شرح توی وبلاگ بذارم اما گفتم بد نیست که این موضوع رو به خودرو سازی خودمون هم ربط بدیم  و مدیران خودروسازی ژاپن رو با مدیران خودرو سازی خودمون مقاسه کنیم. چندین سال هست که آئین نامه الزام خودروسازان داخلی به استفاده از کیسه هوا ابلاغ شده ولی مدیران محترم دو شرکت عمده خودروساز داخلی با اعمال نفوذ فراوان جلوی اجرای اون رو گرفتند و همچنان اصرار دارند که خودروی پرایدی تولید کنند که رتبه اول تصادف منجر به مرگ رو در کشور ما داشته باشه.

در دین مبین اسلام تأکید زیادی روی اهمیت و حرمت داشتن جان انسانها شده. خداوند در قرآن می فرماید:

"هر کسى مؤمنى را به عمد بکشد، مجازاتش آتش جهنم است که در آن جاوید و همیشگى معذب خواهد بود"  سوره نساء آیه 93

این یک واقعیت هست که ژاپنی ها در صنعت خودروسازی از ما خیلی جلوترند، اما انگار مدیران خودروسازی شون در زمینه توصیه به فرامین اسلام هم از مدیران خودروسازی ما خیلی جلوترند...


نوشته شده در جمعه 92/1/23ساعت 1:22 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |