سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

سلام

1-       تا چند سال قبل صحبت کردن در مورد بیماری ایدز خیلی سخت بود و تلویزیون خودمون هم به شدت در این زمینه مقاومت می کرد و  نهایت اطلاع رسانی تلویزیون این بود که مهمترین راه انتشار ویروس این بیماری رو استفاده از شانه و تیغ مشترک در آرایشگاهها می دونست!  اما همزمان با گسترش این بیماری و تغییر الگوی انتقال بیماری،   در حال حاضر کمتر این صحبت ها مطرح میشه و به راحتی در مورد یکی از راههای اصلی و شایع انتقال ایدز، یعنی  از طریق رابطه غیر ایمن جن.سی صحبت میشه و همچنین در مورد راههای پیشگیری از اون هم مطالبی مطرح میشه...

2-       یکی از نگرانی هایی که طی سالهای اخیر خیلی فراگیر شده کم اطلاعی دختر و پسرها و زن و شوهرهای جوان در مورد کارکردهای جن.سی و مشکلات جن.سی و زناشویی هست و حتی مطرح میشه که این موضوع میتونه علت بسیاری از اختلافات خانوادگی و حتی طلاق باشه.

با توجه به اهمیت این موضوع رسانه های ما از جمله صداو سیما مقاومت قبلی در این زمینه رو کنار گذاشتند و با صراحت بیشتری در مورد این مشکلات صحبت می کنند. (چند وقت قبل توی یکی از شبکه ها دیدم که کارشناس برنامه بصورت کلی و سربسته در مورد یکی از اختلالات جن.سی صحبت می کرد و مجری برنامه وقتی این صحبت های کلی رو شنید، اعلام کرد که ما برای مطرح کردن این موضوعات مشکلی نداریم و از کارشناس برنامه می خواست که با صراحت بیشتر و راحت تر راجع به آن اختلال صحبت کند!)

به نظر میرسه که اصل این موضوع را باید به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد. اما برای اینکه این اقدام درگیر مسائل حاشیه ای نشه و طبق عادت همیشگی ما ایرانی ها پس از مدتی بساط این برنامه ها جمع نشه! حتما لازم است تا با برنامه ریزی های دقیق تری این کار صورت بگیره.

و اما چند نکته که بد نیست اونهارو مد نظر داشته باشیم:

-           در نظر گرفتن ملاحظات فرهنگی جامعه در این برنامه ها و ارائه مباحث با در نظر گرفتن این حساسیت ها فرهنگی.  هنوز بخش زیادی از جامعه آمادگی پذیرش این مباحث را ندارند و لازم است تا به مرور این آمادگی ایجاد شود.

-           در نظر گرفتن زمان خاص برای این برنامه ها: برنامه های آموزشی عمومی تر را در ساعت های عادی می توان پخش کرد، اما برنامه هایی که حساسیت بیشتری دارد و تخصصی تر هست را می توان در زمان های خاصی که کودکان بیننده این برنامه ها نباشند، در نظر گرفت.( شیوه درجه بندی فیلم ها و برنامه ها که در همه جای دنیا مرسوم هست)

-           استفاده از مجموعه های آموزشی خاص برای جامعه هدف خاص: به عنوان نمونه تهیه مجموعه های آموزش جنسی برای زوجین جوان در قالب سی دی و کتاب و... و توزیع آن از طریق دارو خانه ها و مراکز بهداشتی.


نوشته شده در جمعه 91/4/2ساعت 4:52 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |