سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

سلام

    یکی از مشکلاتی که در بعضی از خانواده ها وجود دارد و باعث ایجاد سوءتفاهماتی هم می شود اینست که خانم به آقا درمورد داشتن رابطه نامشروع با خانم های دیگر سوءظن دارد. این مسأله را معمولا در تماس های تلفنی شاهدیم. اما نکته ای که برای خودم خیلی جالب است این که تماس های فوق طی یکی دو هفته اخیر به شکل معنی داری افزایش داشته است. واقعاً دلیل این امر چیست؟

    یکی از دلایلی که خودم برای این امر در نظر گرفتم ارتباط آن با سریال های تلویزیونی این ایام بویژه «میوه ممنوعه» می باشد. شاید بتوان این مسأله را از بعدی دیگر بدآموزی این سریال نام نهاد.

 واقعاً برای پیشگیری از بروز این مشکلات در جامعه هم فکری کردیم؟

آیا نباید صدا و سیما به این مسائل هم کمی حساسیت داشته باشد؟

 البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که کسانی که دچار مشکل می شوند مطمئناً زمینه بروز آنرا از قبل در زندگی خود داشته اند.

ناگفته نماند که این گونه سریالها منافع زیادی هم برای عده ای دیگر داشته است. از جمله در آمد مخابرات از محل SMS هایی که در مورد این سریال درجامعه منتشر شده است.( اگرچه عده ای معتقدند که احتمالاً مخابرات هم در انتشار بعضی از این پیامها نقش دارد تا در آمد بیشتری کسب کند)

شما در این مورد چه فکر می کنید.

تا بعد...


نوشته شده در پنج شنبه 86/7/19ساعت 12:8 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

    1) از چند وقت قبل با گزارش هایی در صدا و سیما و سایر رسانه ها مواجه شدم مبنی بر اینکه، زندانی های مرد زیادی داریم که به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه همسران شان به زندان رفته اند. در نگاه اول این مسأله خیلی ناراحت کننده به نظر می رسد. طبیعی است که افراد زیادی از دیدن این صحنه ها (البته با مهارت صدا وسیما!) متاثر شوند. البته اکثر این موارد را قبل از ایجاد بحران در زندگی با کمی دقت می توان تشخیص داده و پیشگیری کرد. و اما از طرف دیگر عده ای از آقایان تحت تاثیر این فضای منفی، با شگرد های مختلف (تهدید های عاطفی، روحی و جسمی) طرف مقابل را تحت تاثیر قرار می دهند تا از این حق خود گذشت نماید. به عبارتی دیگر مهرش را ببخشد.

 این امر در ظاهر خیلی خوبست، پس مشکل چیست؟

    2) طی مشاوره های چند ماه اخیر با موارد متعدد خانم هایی مواجه شدم که به دلایل مختلف در ارتباط با همسرشان دچار مشکل شدند ولی به خاطر اینکه هیچ ابزاری برای دفاع و حمایت از خود نداشتند به بدترین شکل ممکن از همسرشان جدا شده و یا اینکه مجبور به تحمل یک زندگی سخت می باشند.

    3) چه خوبست به بحث مهریه جدای از مسائل عاطفی و روزمره زندگی بنگریم. مهریه به عنوان یک پشتوانه و ابزاری است برای حمایت از یک خانم. اگر آقایان با دید بهتری با این قضیه برخورد کنند، مطمئناً جلوی سؤاستفاده بعضی از خانم ها را هم خواهند گرفت.

امیدوارم با کمک دوستان دیگر بتوانیم این بحث را ادامه دهیم.

تا بعد...  

  


نوشته شده در دوشنبه 86/7/2ساعت 12:15 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

    دیروز ولادت حضرت علی (ع) بود که ما ایرانیان آنرا روز پدر می نامیم. این روز را به همه پدران این سرزمین و همچنین پدران آینده تبریک می گویم.

    راستش این مطلبی که خدمت شما عرض می کنم بیشتر به درد جوانانی که سالهای اول زندگی مشترک خود را سپری می کنند می خورد و آن هم بررسی این پرسش است که: کی پدر(ویا مادر) شویم؟

برای پدر شدن شرایطی وجود دارد که رعایت آن توسط دختر و پسر جوان می تواند زندگی بهتری را برای شان بوجود آورد.

 به بعضی از این شرایط در زیر اشاره میکنم:

  1. زندگی با ثبات و شادی داشته باشید: برخلاف دیدگاهها و باور های غلطی که بیان می کند، تولد فرزند همه مشکلات را حل می کند، برسی های مختلف این دیدگاهها را تایید نمی کند. تولد فرزند تعهد(اجبار) دو طرف را برای ادامه زندگی مشترک و ندیدن مشکلات زندگی بیشتر می کند و به معنی رفع مشکل نمی تواند باشد. حتی گاهی اوقات تولد فرزند می تواند باعث تشدید مشکلات شود. پس قبل از تصمیم به بچه دار شدن مشکلات زندگی خود را به شکل صحیح حل کنید.
  2. وضعیت اقتصادی شما مناسب باشد: ورود یک فرد جدید به زندگی هزینه هایی دارد. قبل از تصمیم به بچه دار شدن سعی کنید تعهدات مالی خود (وام و قرض) را پرداخت نمایید. و حتی اگر توانستید پس اندازی هم برای خود داشته باشید.
  3. برای بچه دار شدن تحت فشار نباشید: در ابتدای زندگی انواع و اقسام فشارها و برچسب ها(مانند ناتوانی در بچه دار شدن) را مجبوریم تحمل کنیم. اگر برای کاهش این فشارها و یا شادی دیگران تصمیم به بچه دار شدن گرفته اید تصمیم تان خیلی درست نیست.
  4. هردونفر تان برای بچه دار شدن توافق دارید: در مورد زمان مناسب بچه دار شدن با همسرتان صحبت کرده و هماهنگ باشید.
  5. برای یک تغییر عمده در زندگی تان آماده باشید: والد شدن یک تغییر عمده در زندگی تان ایجاد می کند. این تغییر اگر چه مثبت است اما استرس های خاص خودش را دارد. در مورد این نگرانی ها و مشکلات با همسرتان صحبت کنید و راجع به نحوه روبرو شدن با آن به توافق برسید همچنین با مشاوره و مطالعه می توانید موفق تر باشید.

در نهایت یک توصیه کلی اینکه سعی کنید 1 یا 2 سال اول زندگی مشترک، از زندگی تان لذت ببرید و وقتی شرایط را برای پدر یا مادر شدن مناسب دیدید اقدام نمایید.

تا بعد...  

منبع:  درباره ازدواج –  مهدی میر محمد صادقی


نوشته شده در یکشنبه 86/5/7ساعت 12:34 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام دوستان

    بدون مقدمه و توضیح اضافی قبل از هر چیز از غیبت به نسبت طولانی که داشتم معذرت خواهی می کنم.

    راستش امروز در مورد خشم میخواهم صحبت کنم. خیلی از مواقع به خاطر اینکه در محیط اداری و یا حتی خانوادگی و در ارتباط با دیگران خشمگین می شویم نه تنها به حقوق خود دست پیدا نمی کنیم بلکه مجبوریم امتیاز بیشتری هم به طرف مقابل بدهیم.

شما چطور؟ آیا تا بحال عصبانی شدید؟ موقع عصبانیت و خشم چه رفتاری داشتید؟ آیا کاری کردید که بعدا پشیمان شوید؟

و اما خشم چیست؟

    خشم احساسی است که به صورت جسمانی و هیجانی ابراز می شود. و در واقع واکنش طبیعی نسبت به شرایطی است که فرد در آن موقعیت دچار ناکامی می گردد. حال این احساس می تواند شامل یک احساس خفیف ناخوشایند تا یک احساس شدید عصبانیت باشد.

    هر فردی در هنگام عصبانیت علائمی را تجربه می کند، از شایعترین علائم جسمانی که همراه خشم می باشد می توان به افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، گشاد شدن مردمک چشم، تغییر تنفس و تغییر رنگ چهره اشاره کرد.

شیوه های کنترل خشم:

-         آرام سازی: که ساده ترین آن چند تنفس عمیق می باشد.

-         تغییر محیط: ترک محیط عصبانیت زا.

-    تغییر خود گویی های منفی: تفسیر ما از موقعیت و آن چه که به خود می گوییم می تواند باعث خشم یا آرامش ما شود. به عبارتی دیگر از خود بپرسیم، آیا می توان به نوع دیگری به موضوع نگاه کرد؟  به مثال زیر توجه کنید:

 

...باید داد بزنم تا حساب ببرد. اگر چیزی نگویم، فکر میکند نفهمیده ام.

یا..

...باید به او نشان بدهم که ناراحت شده ام، ولی نه با داد زدن. می توانم منطقی با او صحبت کنم.

 

-    خشم را به شیوه سازگارانه ابراز کنید: با رفتار های قاطعانه (و نه پرخاشگرانه) می توانیم به دیگران نشان دهیم که از آنها رنجیده یا عصبانی شده ایم.

امیدوارم که با این شیوه های ساده هیچگاه عصبانیت و خشم مشکلی برای شما ایجاد نکند.

تا بعد...   

منبع: مهارت های کنترل خشم (فرشته موتابی)


نوشته شده در یکشنبه 86/4/3ساعت 12:14 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

 

سلام دوستان

آغاز سال 1386 را به همه شما تبریک عرض می کنم و امیدوارم سال جدید سالی پر از خیر و برکت و پیروزی و بهروزی برایتان باشد.

امیدوارم که در سال جدید بتوانم ارتباط بهتری با شما برقرار کنم.

تا بعد... 


نوشته شده در چهارشنبه 86/1/1ساعت 12:24 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |