سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

سلام
۱.چندی قبل فیلم مستندی رو میدیدم که در این فیلم تعدادی آهو برای نجات یک بچه آهو از دست یک شیر درنده خودشون رو به آب و آتش زدند و بالاخره نجاتش دادند.
۲. چندی قبل یک کودک(دختر) یکساله که توی پارک رها شده بود توسط همکاران نیروی انتظامی به یکی از مراکز شبانه روزی ما تحویل داده شد که به دلیل شرایط خاصی که داشت به بیمارستان منتقل شد و به دلیل شکستگی ۴ تا از دنده ها، شکستگی جمجمه و سایر آسیبها در بیمارستان بستری شد. البته کبودی ناشی از ضرب و شتم روی صورت بماند.(البته تصاویر این کودک هم موجوده که به دلیل جریحه دار نشدن احساسات خوانندگان از انتشار آن معذورم)
در بررسی های اولیه مشخص شد که کودک توسط پدر و مادر معتاد خود مورد آزار قرار گرفته است.
من فعلا راجع به این مسئله چیزی نمی گم، قضاوت با خودتون.
تا بعد...
نوشته شده در جمعه 89/10/3ساعت 9:41 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام دوستان

راستش شرایط روحی چند ماه اخیرم پس درگذشت مادرم طوری بود که موفق به بروزرسانی وبلاگ نشدم.

ضمن سپاسگزاری و تقدیر از همه دوستانی که با لطف و محبتشان با اینجانب ابراز همدردی نمودند، امیدوارم همیشه سایه گرم حضورپدر و مادر را در زندگی تان احساس کنید.

تا بعد...


نوشته شده در پنج شنبه 89/9/18ساعت 11:1 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

.. از وقتی که برنامه سفر به عتبات قطعی شد، احساس ویژه ای داشتم. از ماه قبل همزمان بیماری قلبی مادر مطرح شد. با نگرانی زیاد و البته با قصد گرفتن استعانت از ائمه اطهار، به عتبات عالیات رفتم. پس از برگشتن مسأله ای که به شدت آزارم داد وضعیت جسمی مادر بود، چهره ای رنجور و جسمی نحیف.

با توجه به وضعیتی که مادر از جهت تنفسی داشت طی دو هفته اخیر برای یک ساعت هم خواب راحتی نداشت. تا اینکه عصر روز شنبه 26/4/1389 مادر برای همیشه به خواب رفت. 

جای مادر در خانه مان خالی است، اما امیدوارم هیچ گاه جای مادر و یادش در خانه قلبم خالی نباشد.

 

روحش شاد

 

خدایا!

به رضای تو رضا داریم.

تسلیم امر تو هستیم.

همانا جز تو معبودی نیست.


نوشته شده در شنبه 89/5/2ساعت 10:20 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

    یکی از مواردی که اخیراً خیلی با آن مواجه هستیم بحث «کودک آزاری» می باشد. کودک آزاری به شکل های مختلف صورت میگیرد، از آزار جسمی – جنسی و روحی گرفته تا غفلت از کودک. متأسفانه در اکثر این موارد بررسی ها نشان میدهد که کودک آزاری در خانواده هایی که دچار بی ثباتی هستند بیشتر بوقوع می پیوندد. خانواده هایی که پدر و مادر گرفتار اعتیاد بوده و یا دارای اختلافات و درگیری های شدید خانوادگی می باشند. البته گاهی در خانواده های به ظاهر سالم هم شاهد آزار و اذیت روانی و غفلت از کودک می باشیم. نکته ای که باید به آن توجه داشت اینکه کودک آزاری از نظر قوانین قضایی جرم محسوب می شود، در صورتی که خیلی از افراد به این مسأله توجه نداشته و یا گاهی هم ارگانهای مسؤل برخورد قاطعی با موارد کودک آزاری ندارند. به امید اینکه با گسترش آموزشهای فرزند پروری و توجیه خانواده ها و از همه مهم تر مداخله به موقع بتوانیم با این پدیده برخورد نماییم.

در پایان لازم به ذکر است شماره تلفن خط اورژانس اجتماعی بهزیستی ( 123 ) پیگیر موارد کودک آزاری بوده و مداخله می نماید.


نوشته شده در پنج شنبه 89/4/3ساعت 9:5 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

    دو روز قبل توی ماشین اخبار 14:30 رادیو جوان رو گوش می کردم. خانم گوینده خبری راجع به بحران اقتصادی صنایع خودروسازی دنیا می خواند.  خبر راجع به مشکلات یکی از مدلهای تویوتا بود  و در ادامه خبر مجری اعلام کرد: « ... شرکت خودرو سازی بی ام دبلیو آلمان! ( منظور BMW آلمان) ...»

راستش اول فکر کردم شرکت جدیدی در حوزه خودروسازی آلمان بوجود آمده، اما وقتی متوجه موضوع شدم واقعاً متأسف شدم به خاطر کم دقتی ( و شاید کم سوادی) این مجری محترم. واقعیتش اگر شما یک مطلب  مبهمی رو بدون اطلاع از موضوع آن مطالعه کنید احتمالا مشکلاتی از این دست قابل پیش بینی هست اما در یک متن که موضوع آن مشخص باشه و اشتباهی به این بزرگی صورت بگیره و از همه مهم تر مجری هم به روی خودش نیاره کمی عجیبه. البته بماند کلی از اصطلاحات و عباراتی که هر روز توسط گوینده های خبربصورت غلط تلفظ می شه.

 امیدوارم صدا و سیما در کنار پیشرفت های سالهای اخیرش! در حوزه جذب مخاطب و توجه به فهم و شعور مخاطب، کمی هم به این موضوعات توجه بکنه و استاندارد هایی رو برای مجریان در نظر بگیره تا از بروز مشکلاتی از این دست جلوگیری بشه.

 


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/1ساعت 10:58 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

<      1   2