سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

داستان دوم ازدواج...

2. سن ازدواج

  •  به نظر شما سن مناسب برای ازدواج چه سنی هست؟
  •  بررسی های مختلف نشان دهنده این موضوع هست که سن ازدواج دختر و پسر ایرانی بالا رفته است. آیا این موضوع می تواند مشکلاتی را برای ازدواج بوجود بیاورد؟
  •  آیا سن به تنهایی یک ملاک برای ازدواج هست؟ یا اینکه در کنار ملاک های دیگر باید به سن ازدواج پرداخت؟
  • آیا دختر و پسری که بالغ شدند، آمادگی ازدواج را دارند؟
  • کدام یک مهمتر است، سن تقویمی یا سن عقلی، عاطفی و اجتماعی؟
  • آیا "خواستن" برای ازدواج مهم تر است یا "توانستن"؟

  ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 90/9/21ساعت 6:14 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

1. چر ازدواج؟

 همه ما برای ازدواج دلایل زیادی داریم. دلایلی که ذکر می شود طیف گسترده و بعضا متفاوتی از دلایل را شامل می شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

 1. برآورده کردن نیازهای عاطفی.

 2. برآورده کردن نیازهای جنسی.

 3. کامل کردن دین و ایمان(از دیدگاه اسلام).

 4. تجربه کردن دوره جدیدی از زندگی "متأهلی"

 5. تجربه پدر یا مادر شدن.

 6. اگر ازدواج نکنم، دختر/پسر مورد علاقه ام رو از دست می دهم.

 7. دوستانم ازدواج کردند، از آنها عقب نمانم!

 8. برای داشتن یک هم صحبت و همراه خوب.

 9. برای دستیابی به استقلال.

 10. جبران شکست عاطفی قبلی.

 11. اصرار زیاد پدر و مادر. و...

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/8/28ساعت 10:59 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

 

سلام دوستان

1-       نمی دونم فیلم هنرپیشه با بازی زیبای اکبر عبدی رو دیدید یانه؟ در این فیلم اکبر عبدی نقش خودش به عنوان یک هنرپیشه مطرح سینما رو بازی می کنه. در صحنه ای از فیلم، اکبر عبدی درحالی که توی ماشین با خانمش پشت چراغ قرمز ایستاده بود یک دختر جوان با دیدنش ابراز احساسات میکنه و ازش می خواد که توصیه ای به او داشته باشه. و اکبر عبدی هم خیلی قاطع به دخترمیگه: "برو ازدواج کن".   چند ماه بعد هنرپیشه فیلم گرفتار مشکلات شدید خانوادگی میشه و در حالی که به شدت ناراحت و افسرده بود، مجددا همون خانم رو توی خیابون می بینه که لباس عروس پوشیده و با ماشین عروس توی شهر جولان می داد، این خانم هم با ذوق و شوق فریاد میزنه که آقای عبدی به توصیه شما عمل و ازدواج کردم. و عبدی هم کاملا نا امید و نگران به خانم نگاه میکنه و جملاتی رو بیان میکنه که هم حاکی از ابراز پشیمانی از این توصیه و هم اینکه بیانگر اشتباه بزرگ خانم بود و...

2-       توی فضای مجازی با دوستان جوان زیادی در ارتباطیم که بعضی از اونها توصیه های متفاوتی رو میشنوند. عده ای به اونا می گن که چرا ازدواج نمی کنید؟ ازدواج خیلی خوبه؟ زندگی تون بهشت میشه! و...  

و عده ای دیگر هم توصیه میکنند که ازدواج اشتباه بزرگیه؟ خودتو گرفتار نکنی؟ از مجردی لذت ببر و...   و این وسط دوستان مجرد ما هستند که بین یک دوراهی بزرگ قرار می گیرند: ازدواج کنم یا نکنم؟ (مسأله این است!) ...

3-       طی چند سال اخیر بحث اختلافات خانوادگی و افزایش آمار طلاق به بحث روز ما تبدیل شده است. یکی از توجیهات اصلی این مشکلات این هست که ما ازدواج های سالمی نداریم و اگر ازدواج های ما با آگاهی و شناخت صورت می گرفت، شاید اینقدر درگیر این مشکلات و افزایش آمار طلاق نبودیم... 

 4-          چند وقتی هست که دارم فکر می کنم چقدر خوبه به بعضی از مسائل حوزه ازدواج بیشتر بپردازم، البته با کمک شما دوستان عزیز.  انشاا.. طی سلسله مطالبی با عنوان "داستان ازدواج" قصد دارم تا کمی جدی تر به مشکلات این حوزه بپردازم. لازم به توضیح هست که برخی از این مطالب از مباحث نظری این حوزه خواهد بود ولی قسمت عمده آن مربوط به تجربه شخصی خودم در این حوزه می باشد. مجددا تأکید می کنم که نظرات شما دوستان گرامی برایم خیلی مهم خواهد بود...

تا بعد...   


نوشته شده در چهارشنبه 90/8/18ساعت 10:40 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

    تا حالا عصبانیت رو تجربه کردید؟ موقع عصبانیت چه کار کردید؟... مطمئنا همه ما تجربه ای از عصبانیت داشتیم. گاهی اوقات در اوج عصبانیت کارهایی انجام میدیم و یا حرفهایی میزنیم که آثار منفی اون تا مدتها روی دیگران باقی خواهد ماند، و البته خودمان هم تا مدتها نادم و پشیمان از آن واکنشها خواهیم بود.. اما افراد دیگه ای هستند که در موقع عصبانیت از روشهای دیگه ای استفاده می کنند، "کنترل خشم و عصبانیت". و اما چند نکته:

1. شناخت دقیق موقعیت و علائم عصبانیت و اینکه الان عصبانی هستم و اقداماتی دارم انجام میدم که میتونه من رو آروم یا عصبانی تر کنه.

2. اقداماتی برای آروم کردن خودمون (توضیح اینکه همه این اقدامات برای این هست که چند دقیقه بین هیجان منفی عصبانیت و واکنشی که میخواهیم داشته باشیم، فاصله و تأخیر ایجاد کنیم) :

- از یک تا ده بشمارید(بصورت ذهنی و به آرامی)

- تغیر وضعیت (اگر حالت نشسته دارید بلند شوید و کمی قدم بزنید)

- یک لیوان آب سرد میل کنید یا با آب سرد صورت تان را بشویید.

- استفاده از دم و بازدم، از طریق بینی اکسیژن را وارد ریه ها کنید و از طریق دهان خارج کنید..

و هر روش غیرآسیب رسان که میتونه مارو آروم کنه. راجع به روش آرامش سازی و دم و بازدم بعدا جداگانه خواهم نوشت.

تا بعد...


نوشته شده در جمعه 90/7/29ساعت 11:30 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

۱. یکی از مشکلاتی که خیلی از ما ایرانی ها داریم این هست که دقیقه نودی هستیم. به قول قدیمی ها تا کارد به استخوان نرسه اقدامی انجام نمیدیم..
۲. یکی از مسائل و مشکلاتی که توی ایام مهر خیلی شایع است، جدا شدن کودکان از والدین برای رفتن به مهد و مدرسه یا اصطلاحا مشکل "اضطراب جدایی" در کودکان است. پدر و مادر ۴ یا ۵ سال قبل از مدرسه ارتباط شون با بچه ها به شکلی هست که یک وابستگی دو طرفه و افراطی بین شون ایجاد میشه، و اونوقت انتظار دارند موقع رفتن به مدرسه هم بچه ها راحت ازشون جدا بشن. این در حالی هست که با یک سری اقدامات پیشگیرانه چند ماه قبل از رفتن کودک به مدرسه به راحتی میشه مشکل جدایی کودکان از والدین را حل کرد.
و یا در مشکلات خانوادگی هم با اقدام به موقع و پیشگیرانه می توان خیلی از مشکلات را با هزینه و عوارض کمتر رفع کرد. در صورتی که ما عموما وقتی برای رفع مشکل اقدام می کنیم که مشکل خیلی جدی شده و به عبارتی کار از کار گذشته!
نمونه هایی از این نوع خیلی زیاد هست.
واقعا چرا ما دقیقه نودی هستیم؟
نوشته شده در سه شنبه 90/7/5ساعت 10:15 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

<      1   2   3   4      >