سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

      زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی                از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

 

    سلام بر همه دوستان عزیز:

    در این واپسین روز های سال 1384 امیدوارم این سال را با موفقیت و احساس رضایت سپری کرده باشید و سال آینده نیز سالی پربار و  همراه با پیروزی و بهروزی برای شما عزیزان باشد.

 در پناه ایزد منان سلامت و پیروز باشید.


نوشته شده در شنبه 84/12/27ساعت 9:27 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

    فردا چهارشنبه آخر سال یا به عبارتی «چهارشنبه سوری» است.  چهارشنبه سوری جزو رسوم ایرانیان باستان بوده است که با هر فلسفه ای با آن برخورد کنیم، خیلی از مردم موافق آن هستند. بماند که بخاطر بعضی از حواشی آن از جمله آلودگی صوتی و ترقه بازی و... خیلی هم مخالف آن م یباشند.

    واقعیت این است که چند سالی با این روز و مراسم آن برخوردی قهری صورت گرفت،  ولی به خاطر مشکلاتی که در نتیجه این دیدگاه بوجود آمد، طی یکی دو سال اخیر سعی شد برخورد مثبت تری با آن صورت بگیرد و حتی شنیده می شود که شهرداری تهران امسال مکان های خاصی را به این امر اختصاص داده است.

    مطمئنأ این اقدام مثبت می تواند جلوی خیلی از مشکلاتی که بعضی افراد برای مردم بوجود می آوردند را بگیرد.

    به نظر شما آیا بهتر نیست که به جای برخورد قهری با این ایام و رسم ها  زمینه را برای اجرای قانونمند و نظام مند آن فراهم کنیم؟

    در این صورت ، مطمئنأ  این اقدام باعث تخلیه هیجانی و روانی افراد به خصوص جوانان شده و زمینه خیلی از اقدامات مجرمانه ای که در این روز صورت می گیرد را از بین خواهد برد.

تا بعد ...


نوشته شده در دوشنبه 84/12/22ساعت 12:41 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

    چند روزی است که مشاوره هایی که دارم بیشتر در مورد مشاوره ازدواج و موضوع ازدواج میباشد. راستش گاهی اوقات با خانم هایی صحبت می کنم که علی رغم سن بالایی که دارند هنوز ازدواج نکرده اند و وقتی علت آن سؤال میشود میگویند: « به مرد جماعت اطمینان و اعتماد نداریم » یک عدهای از این خانم ها با این شرایط(مجرد بودن) خوب کنار آمده و مشکلی ندارند، اما عده ای دیگر به خاطر فشارهای زیادی که از جانب خانواده به آنان وارد می شود و یا در بعضی از نقاط کشور به خاطر اینکه خواهر مجردی دارند که قصد ازدواج دارد، و سایر دلایل فردی؛ خیلی سریع مجبور می شوند که تصمیم به ازدواج بگیرند و ضمن اینکه با فردی که ایده آلشان نیست ازدواج می کنند، پس از مدتی نیز دچار مشکلات شدید فردی و خانوادگی می شوند و بعضأ ازدواج شان منجر به طلاق می شود.

    در مقابل این افراد عده ای دیگر در سنین خیلی پایین به خاطر اینکه با فردی رابطه عاطفی شدیدی دارند به همدیگر وابسته شده و زمین و زمان را به هم می ریزند تا با همدیگر ازدواج کنند. به عنوان نمونه یک مورد مشاوره ای دارم که دختر 15 ساله و پسر 17 ساله وابستگی شدیدی به همدیگر پیدا کرده اند و برای ازدواج به شدت خانواده های همدیگر را تحت فشار قرار می دهند. در صورتی که  آینده این رابطه، اگر منجر به ازدواج شود دقیقأ مشخص است.

    واقعأ چرا ما دائمأ گرفتار افراط و تفریط میشویم، ازدواج شرایطی دارد که اگر این شرایط را فردی داشته باشد می تواند به آن فکر کند و تصمیم به ازدواج بگیرد، در این صورت است که ازدواج موفقی صورت می گیرد که مطمئنأ نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه باعث ارتقاء سلامت روحی افراد خواهد شد.

در مورد شرایط ازدواج موفق باز هم خواهم گفت.

تا بعد...


نوشته شده در پنج شنبه 84/12/18ساعت 9:39 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

    چند وقت قبل به کتابچه مهارت های زندگی یکی از دوستان نگاه می کردم به مطلب جالبی برخوردم که در زیر به آن اشاره می کنم:

وقتی بجه بودم دلم می خواست دنیا را عوض کنم.

بزرگتر که شدم گفتم : دنیا بزرگ است کشورم را تغییر می دهم .

در نوجوانی گفتم : کشور خیلی بزرگ است بهتر است شهرم را دگرگون سازم .

جوان که شدم گفتم : شهر خیلی بزرگ است محله ی خود را تغییر می دهم .

به میانسالی که رسیدم گفتم : از خانواده ام شروع کنم .

در این لحظه آخر عمر می بینم که باید از خودم شروع می کردم. اگر تغییر را از خودم آغاز کرده بودم، خانواده ام، محله ام، شهرم، کشورم و جهان را به قدر توانم تغییر می دادم .  

پس، بیائید جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم.

تا بعد...


نوشته شده در چهارشنبه 84/11/26ساعت 10:40 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

    دوست بسیار عزیزی دیروز(هشتم ژانویه) را بنا به دلایلی که خیلی هم جالب بود و در وبلاگش هم به آن اشاره کرد«روز خدا» نامید و به من هم پیشنهاد داد تا کمی در مورد این روز و «خدا» بنویسم، دیروز به خاطر مشغله کاری نتوانستم چیزی بنویسم. امروز که قصد نوشتن مطلب در این زمینه را داشتم به ذهنم رسید که چرا فقط یک روز را روز خدا بنامیم و چرا هرروزمان روز خدا نباشد.

    همه ما براساس اعتقادات دینی مان روز خود را با نام خدا شروع می کنیم و خداوند در همه کارها با ماست.

   بنا بر این هر روز مان روز خداست، و لی بد نیست که در روز هشتم ژانویه کمی بیشتر به خدا بیندیشیم.

تا بعد...


نوشته شده در دوشنبه 84/10/19ساعت 11:23 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

   1   2   3   4      >