سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

 

 

سلام

    هفته قبل برای شرکت در یک کارگاه آموزشی به اهواز رفته بودم. خوشبختانه فرصتی فراهم شد تا به اتفاق همکاران به شهر آبادان هم سری بزنیم. اولین چیزی که قبل از ورودم به این شهر پیش بینی می کردم روبرو شدن با یک شهر آباد و پیشرفته بود. اما پس از ورود مشاهده کردم که این شهر واقعاً از نظر امکانات رفاهی و شهری محروم می باشد. نمی دانم واقعاً شهری که پالایشگاهی به این بزرگی و طبعاً درآمد بسیار کلانی هم از قبل آن دارد باید به این شکل باشد. آیا این امر نمی تواند زمینه ساز بروز و افزایش انواع آسیب های اجتماعی گردد؟

بگذریم،

    یکی از نکات جالبی که توی آبادان دیدم،  آقایی بود (البته فرصت نکرد اسم خودش رو بگه)  با یک دوچرخه عجیب و غریب. عجیب از این جهت که این آقا دوچرخه رو با استفاده از لوازم مستعمل خودروهایی مثل سمند، پراید و پیکان ساخته بود، و جالب اینکه تاکنون چند دستگاه از آن تولید کرده بود.

فکر میکنم خودتون تصویرشو ببینید جالبتر باشه!

 


نوشته شده در یکشنبه 88/11/4ساعت 11:12 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

     چند روز قبل یکی از مسؤلین حوزه سلامت نسبت به تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم صدا و سیما در خصوص مصرف سیگار هشدار داده بود. راستش چند وقتی هست که تلویزیون در سریال های خود در بیان برخی کلمات دقت لازم رو به خرج نمیده و به راحتی کلمات نامناسبی از زبان شخصیت های اصلی این سریالها بیان میشه. البته ذکر این نکته به این معنی نیست که این سریالها نباید پخش شوند، بلکه باید ترتیبی اتخاذ بشه که حتی الامکان در ساعاتی که کودکان کمتر بیننده تلویزیون هستند این فیلم ها پخش بشه.

 نمی دونم فیلم مومیایی با بازی پرویز پرستویی رو دیدید یانه؟ در این فیلم یکی دو صحنه وجود داره که بازیگران فیلم جملات طنزی با تم جنسی رو مطرح می کنند، اما به شکلی جالب که هیچ گونه بدآموزی نداشته و حتی بیننده کودک و نوجوان متوجه موضوع نمی شود. مطمئناً این امر به مهارت و هنر نویسندگان داستان و فیلمنامه فیلم برمیگرده. راستش علت اینکه به این موضوع پرداختم این بود که چندی قبل به طور اتفاقی سریالی رو از شبکه 2 میدیدم که در صحنه ای از آن سریال یکی از بازیگران اصلی که مازندرانی هم بود، توسط پلیس جریمه میشه. این بازیگر موقعی که از ماشینش پیاده میشه، کلمه بسیار زشتی رو به زبان مازندرانی بیان میکنه. ( راستش حسابی تعجب کردم و حتی تکرار سریال رو هم دیدم و مطمئن شدم.) نمیدونم، لابد کارگردان محترم فکر کرده که خیلی ها زبان مازندرانی نمی دونند و متوجه موضوع نمیشن، اما شما تصور کنید خانواده هایی رو که به اتفاق کودکان خود در مازندران مشغول دیدن سریال بودند.

مطمئناً این مسأله برای زبانها و گویش های دیگر هم اتفاق خواهد افتاد.

 امیدوارم صدا وسیما همانطور که در حوزه سیاست به شدت مراقب است که موضوع یا صحبتی خلاف نظر سیاست گذارانش پخش نشه، در حوزه اخلاقی نیز کمی مسؤلانه تر عمل کنه!.

تا بعد...


نوشته شده در شنبه 88/10/19ساعت 11:43 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

    یکی از مشکلاتی که ما در کشورمان داریم اینست که آمار دقیقی از آسیب های اجتماعی نداریم. خوشبختانه دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی طرحی با نام "شناسنامه اجتماعی" را در دست اجرا دارد. شناسنامه اجتماعی، مجموعه کاملی از آمار و اطلاعات گردآوری شده با رویکرد اجتماعی و منطبق بر شرایط استان ها می باشد. با تدوین شناسنامه اجتماعی از این پس کارشناسان و صاحب نظران حوزه اجتماعی می توانند برای برنامه ریزی در خصوص آسیب های اجتماعی به آمارهای دقیق و به روز دسترسی داشته باشد.

امیدوارم بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

تا بعد...  


نوشته شده در یکشنبه 88/10/13ساعت 11:58 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

بنام خداوند جان آفرین

سلام

    پس از مدت ها امروز فرصتی فراهم شد که سری به وبلاگم بزنم و اطلاعات فردی رو به روز کنم. البته جای شکرش باقیه که مسؤلین پارسی بلاگ وبلاگم رو غیرفعال نکردند.

یک مسأله دیگر که لازم به توضیح هست اینکه یک جابجایی شغلی هم داشتم که در این مورد بعدا بیشتر صحبت خواهم کرد.

امیدوارم به لطف خداوند از این به بعد وبلاگم رو منظم تر به روز کنم.


نوشته شده در یکشنبه 88/10/13ساعت 11:48 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |