سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

سلام
طبق برنامه هر ساله همه اعضاء خانواده لحظه تحویل سال به شمال و نزد پدر و مادر رفته و به اتفاق آنان به استقبال سال نو میرفتیم. اما امسال اولین سالی است که بدون حضور مادر و با یادش به استقبال بهار میرویم. مادر رفت، اما حضورش را در جای جای خانه احساس میکنم.
از خداوند متعال برای آن عزیز علو درجات آرزومندم.
همچنین فرا رسیدن نوروز و سال نو را به همه دوستان تبریک گفته و امیدوارم در کنار خانواده و در پناه خداوند منان سالی خوب و پر از موفقیت داشته باشید.
"آنچه بهترین است، آنرا برایتان آرزومندم"
تا بعد...
نوشته شده در یکشنبه 89/12/29ساعت 1:2 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام
یکی از مشکلات بزرگ مسؤلین ما همه ساله، چگونگی برخورد با چهارشنبه آخرسال یا همان چهارشنبه سوری است. علت اینکه "برخورد" میگویم اینست که مسؤلین هیچگونه برنامه ای برای مدیریت صحیح این روزهای خاص ندارند و هر ساله با نگرانی به استقبال آن میروند.
به نظر میرسد که ما در کل یک مشکل اساسی داریم و آن هم نبود برنامه ای مناسب و البته علمی برای "مدیریت غم و شادی" در بین مردم است. به عبارتی دیگر نه میدانیم با غم های مردم چه کنیم و نه با شادی های آنان!
آیا نمیتوان برنامه های شاد و مفرحی را برای این ایام خاص در نظر گرفت؟
آیا نمیتوان مکان های خاصی را به این منظور اختصاص داد؟
آیا نمیتوان در مناسبت های دیگر سال فرصت های را برای ابراز شادی و هیجان مردم و بویژه جوانان در نظر گرفت؟
آیا اصلا میدانیم شادی و هیجان چیست !؟ و راههای ابراز آن چگونه است؟
و سؤالات دیگری که مجالی برای بیان آن نیست..
تا بعد...
نوشته شده در جمعه 89/12/20ساعت 9:15 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

      یکی از مسائل مهم در خانواده ها گفتگو بین اعضاء خانواده می باشد. دوست عزیز و گرامی ام جناب آقای موسوی چلک سال گذشته یک کار تحقیقی روی تعدادی از خانواده ها انجام دادند که بر اساس آن مدت زمان گفتگوی بین اعضاء این خانواده ها حدود 15 دقیقه در روز بوده است (به عبارتی خانواده 15 دقیقه ای!).  البته این به دلیل عدم حضور زن یا مرد در خانواده نیست، این افراد وقتی هم در خانه هستند مشغول دیدن فوتبال، اس ام اس بازی، خواندن روزنامه، و سایر امور هستند.
 اما برای اینکه گفتگوی مؤثرتری در خانواده داشته باشیم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟
 در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهم نمود:
1  زمان و مکان مناسبی را برای گفتگو انتخاب کنید.
2 روبروی همسر و فرزندتان قرار بگیرید و حالتی هماهنگ با آنان( نشسته یا ایستاده) داشته باشید.
3 در موقع گفتگو کارهای دیگر (دیدن تلویزیون، مطالعه روزنامه و...) را کنار بگذارید.
4 حتی الامکان تماس چشمی داشته باشید.
5 تن صدایتان را با آنان هماهنگ کنید.
6 از کلمات و عبارات مناسب ( دارای بار مثبت ) استفاده کنید ..

در آخر اینکه:

" هر از چند گاه یکی از برنامه های کاری و اداری خود را لغو کنید و زمان آنرا به خانواده اختصاص دهید.  مطمئناً رضایت و شادی همسر و فرزندانتان از این اقدام، رضایت شما را هم به همراه خواهد داشت"

 

تا بعد...


نوشته شده در شنبه 89/11/30ساعت 10:54 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

 یکی از دغدغه های اصلی همه ما حفظ و حراست از فرهنگ ایرانی و اسلامی در مقابل فرهنگ بیگانه است. حساسیت متولیان امر در این زمینه بویژه در حوزه فرهنگ و آموزش بیشتر نمایان است. از جمله میتوان به مباحثی که اخیرا در حوزه علوم انسانی مطرح شده است اشاره کرد. ازطرفی دیگر، عده ای به شکل افراطی و با دیدگاهی بدبینانه قصد برخورد با همه علوم به عنوان ارمغان غرب را دارند. از حدود 12 سال قبل سازمان بهزیستی با همکاری آموزش و پرورش طرحی با عنوان "مهارتهای زندگی" را به منظور ارتقاء سلا مت روان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برای دانش آموزان مقاطع مختلف اجرا نمود که بر اساس مهارتهایی مانند: خودآگاهی، همدلی، حل مسأله، کنترل هیجانات، تفکر انتقادی و .. تدوین شده بود که مورد استقبال مربیان مدارس هم قرارگرفته بود. اما از همان ابتدا مسؤلین آموزش و پرورش با این توجیه که این مهارتها غربی است، به مخالفت با آن پرداخته، و عده میدادند که کتابی بر پایه مهارتهای اسلامی را تدوین خواهند کرد. خوشبختانه چند روز قبل ثمره تلاش آقایان را مشاهده کردم، کتاب "آداب و مهارتهای زندگی اسلامی" و باعناوینی مانند: حسن ظن، مناعت طبع، حیا و .. که دانش آموزان ابتدایی با رنگ آمیزی! نقاشی هایی باید این مفاهیم را فرا بگیرند. واقعا چرا باید به همه چیز با دیدگاهی منفی بنگریم؟ "کنترل خشم" مهارتی است که هم یک آدم غیر مسلمان غربی و هم یک آدم مسلمان ایرانی با کمک آن میتواند خشم خود را کنترل کنند! فکر میکنید برخوردهایی از این دست میتواند مشکلاتی از ما حل کند؟

 تا بعد ...


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/30ساعت 11:50 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام
هفته قبل برای شرکت در یک مأموریت اداری قرار شد به بندر عباس بریم. البته به شکل کاملا تصادفی با پرواز شماره ۲۵۷ ایران ایر.
هواپیما سرساعت پرواز کرد و پس از ۴۵ دقیقه خلبان اعلام کرد به علت نقص فنی در سیستم ضد یخ! بالهای هواپیما مجبور به فرود اضطراری درمهرآباد هستیم. خلاصه پس از یکبار فرود ناموفق و اوج مجدد و استرس شدید مسافرین، بالاخره هواپیما به زمین نشست. در نهایت پس از یک پذیرایی کوچک در هواپیما و پس از یک ساعت تأخیر با یک هواپیمای جایگزین به سمت بندر عباس پرواز کردیم.
و اما این پرواز چند نکته جالب برایم داشت:
۱- اول از همه اینکه فهمیدم هواپیما هم ضد یخ داره!
۲- عقل سلیم میگه در زمستان ضد یخ ماشین رو چک کنم، برایم جای سؤال هست که چطور مسؤلین هواپیمایی ضد یخ هواپیمارو با ۱۵۰ مسافر چک نمیکنند!
۳- دست و دلبازی مسؤلین ایران ایر در پذیرایی مجدد از مسافرین!
۴-وزیر راه چند وقت قبل اعلام کرد که هواپیماهای توپولوف از خطوط هوایی داخلی خارج شدند. راستش ما که موقع برگشت با توپولوف آمدیم به وزیر محترم اطلاع میدیم که ظاهرا شبها مسؤلین هواپیمایی این هواپیماهارو به پرواز در میارن تا ازچشم ایشون دور بمونه!
تا بعد...
نوشته شده در جمعه 89/10/17ساعت 7:25 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

   1   2      >