سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

با سلام

      در مطلب گذشته راجع به اشتباهاتی که در فرآیند آشنایی افراد صورت می گیرد صحبت کردیم. آشنایی فرایندی زمان بر است و نیاز به صرف وقت دارد یک آشنایی صحیح با عجله بدست نمی آید.

      یکی از باورهای غلطی که اکثر مردم دارند اینست که فکر می کنند بعد از ازدواج همه چیز به خیر و خوشی تمام خواهد شد و حتی اگر قبل از ازدواج مسائل و مشکلاتی وجود داشته است و رابطه دو طرف ضعیف و غیر صمیمانه باشد نیز ازدواج همه چیز را حل می کند. در صورتی که معمولاً شخصیت افراد بعد از ازدواج نیز همان شخصیت خواهد بود و فرد را به راحتی تغییرات را نخواهد پذیرفت.

      یکی از باورهای غلط دیگر که تقریباً در اکثر فرهنگ ها از جمله فرهنگ ما رواج دارد این است که ما می توانیم با عشق و توجه و تلاش همسر خود را تغییر دهیم، به خصوص خانم ها مستعد پذیرش این باور غلط در زمان آشنایی و ازدواج هستند(قابل توجه افراد عاشق). در صورتی که این مسئله مشکلات خاص خودش را دارد(البته راجع به مسئله شیرین عشق و عاشقی و خصوصیات افراد عاشق مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

        بگذریم: یکی از راههای شناسائی فرد مقابل برای ازدواج شناخت خانواده اوست. به عبارتی بهترین شیوه ها برای شناخت فرد مشاهده اوست زمانی که با خانواده اش در تعامل است. نحوه برخورد فرد با اعضاء خانواده و پدر و مادرش شاخصی از رفتار آینده او در یک ارتباط صمیمانه است. نوع برخورد و رفتار فرد در خانواده اطلاعات بسیار زیادی به ما می دهد تا پیش بینی کنیم که بعد از ازدواج این فرد چگونه برخورد خواهد کرد. مثلاً اگر فردی با اعضاء خانواده اش با تعارض فراوان و ضدیت رفتار کند احتمالاٌ همان الگو نیز به رابطه زناشوئی تسری پیدا خواهد کرد. البته بسیاری از افراد اعتقاد دارند که همه توان خود را بکار می گیرند تا الگوهای رفتاری خانواده خود را دوباره ایجاد نکنند اما گفتن این حرفها بسیار راحتتر از به انجام رساندن آنهاست. البته این بدان معنا نیست که انسان قدرت تغییر الگوهای قدیمی یاد گرفته را ندارد بلکه می توان گفت که هر فردی این قدرت را دارد که آنچه را در خانواده یاد گرفته است بشناسد و تغییر دهد.

       بطور کلی می توان گفت که آشنائی در یک تعامل دو نفره به دست نمی آید بلکه ما می توانیم از نظر دیگران، دوستان و والدین برای شناختن بهتر فرد مقابل خود سودجوئیم در نهایت اینکه ما شخصی را که می خواهیم زندگی خود را با او سپری کنیم به خوبی بشناسیم. ازدواج بسیار مهمتر از آن است که به شانس و تصادف واگذار شود. یک ازدواج موفق بی نهایت ارزشمند است و یک ازدواج ناموفق می تواند یک تراژدی واقعی باشد.

درپایان ذکر این نکته را لازم می دانم که به خاطر یکسری مشکلات اداری و مأموریتی که بعدأ راجع به آن بیشتر می نویسم مفق نشدم وبلاگم را به روز کنم.خب این هم یک توجیه دیگه.

تا بعد...


نوشته شده در سه شنبه 83/9/17ساعت 8:54 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |