سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

  سلام

    هفته قبل برای چندمین بار کتاب« انسان در جستجوی معنی » ویکتور فرانکل را مطالعه کردم. شاید نام ویکتور فرانکل را شنیده باشید، یک روان شناس انسان گرا که نظریه معنی درمانی را ارائه داد.

    فرانکل معتقد بود که انسان باید به زندگی خود معنی دهد و این معنا در تمامی مراحل زندگی می تواند وجود داشته باشد.

    نظریه فرانکل از لحاظ تئوری خیلی جالب بودو وی نیز به آن اعتقاد جدی داشت تا اینکه جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد و فرانکل نیز گرفتار در اردوگاههای مرگ نازی ها.

    فرانکل پدر، برادر، و همسرش را در این اردوگاهها از دست داد، و در یک لحظه خود را در مقابل مرگ دید، آیا معنی درمانی می تواند به داد فرانکل برسد؟ و آیا انسان می تواند به مرگ خود نیز معنی دهد. فرانکل خودش می گوید: « ... دیدم بهتر است به عنوان یک پزشک بمیرم وتا زنده ام درد دوستان را التیام بخشم تا آنکه زندگی گیاهی موجود را دنبال کنم و سرانجام در این بیکاری جان دهم»

    2) امروز 23 دی ماه روز تولدم می باشد. البته چند سالی است که دیگه جشن تولد نمی گیرم، ولی حداقل کاری که در این روز انجام می دهم اینست که کمی به خودم فکر کنم و به کارهایی که برای سلامت خود و دیگران انجام دادم. چقدر در طی سال گذشته در جهت ارتقاء سلامت روانی خودم، خانواده ام، و دیگر همنوعانم گام برداشتم. (شاید ساخت این وبلاگ هم در همین راستا باشد)

     فرانکل در کتابش از قول نیچه می گوید « هرکس که چرائی در زندگی دارد، با هر چگونه ای خواهد ساخت» امیدوارم که همه ما در زندگی این چراها و چرائی ها را داشته باشیم تا با سختی های زندگی بهتر برخورد نماییم و در نهایت معنا های واقعی به زندگی خودمان بدهیم.

تابعد...


نوشته شده در چهارشنبه 83/10/23ساعت 9:20 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |