سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

     سلام

     این اولین مطلب من در سال 84 می باشد. امیدوارم که تعطیلات عید حسابی به شما خوش گذشته باشه. ما که چند روزی رفتیم اصفهان و بعدش هم شمال، جای شما حسابی خالی بود.

    بگذریم، راستش چند روزی به این موضوع فکر می کردم که نداشتن قوانین مربوط به حقوق مولفین (به عبارتی دیگر کپی رایت) جه مشکلاتی را به وجود می آورد. البته این امر مربوط به حوزه کتاب نمی شود، خیلی از محققین طرح های تحقیقاتی زیادی را تهیه می کنند که به راحتی توسط دیگران مورد استفاده قرار می گیرد بدون اینکه صاحب طرح اطلاعی از آن داشته باشد.

از جمله مشکلات دیگری که متأسفانه وقت و انرژی زیادی را هدر میدهد موازی کاری دستگاههای مختلف می باشد.

به عنوان نمونه سازمان بهزیستی طرح های زیادی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد که یکی از آنها طرح مهارت های زندگی می باشد که انصافأ کار کارشناسی زیادی هم روی آن صورت گرفته است و در حال حاضر هم در حال اجرا می باشد. اما در کنار اجرای آن می بینیم که دستگاههای دیگر هم اقدام به برگزاری دوره های مشابه می کنند که اصلأ ارتباطی با وظایف ذاتی آنها نداشته وحتی اجرای صحیح طرح ها را دچار مشکل میکند.

 راستی اگر شهرداریها اقدام به برگزاری دوره های مهارت های زندگی کنند، لابد تا چند وقت دیگر بهزیستی هم باید خودش را برای ارائه خدمات شهری ومرمت خرابی کوچه پس کوچه های شهر ها آماده کند!

امیدوارم که با کم کردن این موازی کاری ها دستگاههای مختلف بتوانند خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند.

تا بعد...  


نوشته شده در سه شنبه 84/1/23ساعت 2:11 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |