سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

سلام

     در یکی از مطالب قبلی ام به بحث طلاق اشاره ای داشته ام. راستش را بخواهید یکی از علت هایی که می خواهم مجددأ به آن اشاره کنم اینست که چند مورد مشاوره با خانم هایی داشتم که پس از جدایی از همسرشان بلافاصله مجددأ ازدواج نمودند که پس از مدت زمان کوتاهی از ازدواج دومشان نگذشته دچار مشکلات شدید خانوادگی و حتی روحی و روانی شدند.

     من مخالف ازدواج مجدد این افراد نیستم اما معتقدم که طلاق یک آسیب اجتماعی بسیار پیچیده و تأثیر گذار است که تأثیرات شدید روحی و روانی روی دو طرف و به خصوص خانم دارد.

    به طور قطع یکی از مشکلات عمده این افراد تطبیق دادن خود با شرایط جدید و نیز کم کردن فشارهای شدید روحی و روانی  و اجتماعی می باشد که از جانب خانواده ، آشنایان و کل جامعه به آنان وارد می شود، است.

    ازدواج مجدد این افراد باید در شرایطی که آرامش کامل روحی و روانی دارند صورت گیرد و انگیزه هایی مانند فشار اطرافیان و مشکلات اقتصادی نباید روی آن تأثیر بگذارد.

     بنابر همین اصل معتقدم که سیستم های حمایتی خاصی باید ایجاد شود تا ضمن جذب این افراد و ارائه حمایت های اجتماعی، اقتصادی و روانی زمینه را برای ازدواج صحیح این افراد فراهم نموده و امکان سوءاستفاده های عاطفی، جسمی و جنسی از آنان را به حداقل برساند.

     مطمئنأ با توجه به تجربه تلخ گذشته، اگر ازدواج های بعدی این افراد هم دچار مشکل شود شرایط روحی و روانی آنها به مراتب شکننده تر از قبل بوده و دچار آسیب های جدی خواهند شد.

  امیدوارم که همه خانواده ها مشکلات خود را از راههای گوناگون حل نموده تا شاهد افزایش موارد طلاق در کشور مان نباشیم.

تا بعد....

 


نوشته شده در یکشنبه 84/6/6ساعت 1:2 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |