سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

    1) از چند وقت قبل با گزارش هایی در صدا و سیما و سایر رسانه ها مواجه شدم مبنی بر اینکه، زندانی های مرد زیادی داریم که به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه همسران شان به زندان رفته اند. در نگاه اول این مسأله خیلی ناراحت کننده به نظر می رسد. طبیعی است که افراد زیادی از دیدن این صحنه ها (البته با مهارت صدا وسیما!) متاثر شوند. البته اکثر این موارد را قبل از ایجاد بحران در زندگی با کمی دقت می توان تشخیص داده و پیشگیری کرد. و اما از طرف دیگر عده ای از آقایان تحت تاثیر این فضای منفی، با شگرد های مختلف (تهدید های عاطفی، روحی و جسمی) طرف مقابل را تحت تاثیر قرار می دهند تا از این حق خود گذشت نماید. به عبارتی دیگر مهرش را ببخشد.

 این امر در ظاهر خیلی خوبست، پس مشکل چیست؟

    2) طی مشاوره های چند ماه اخیر با موارد متعدد خانم هایی مواجه شدم که به دلایل مختلف در ارتباط با همسرشان دچار مشکل شدند ولی به خاطر اینکه هیچ ابزاری برای دفاع و حمایت از خود نداشتند به بدترین شکل ممکن از همسرشان جدا شده و یا اینکه مجبور به تحمل یک زندگی سخت می باشند.

    3) چه خوبست به بحث مهریه جدای از مسائل عاطفی و روزمره زندگی بنگریم. مهریه به عنوان یک پشتوانه و ابزاری است برای حمایت از یک خانم. اگر آقایان با دید بهتری با این قضیه برخورد کنند، مطمئناً جلوی سؤاستفاده بعضی از خانم ها را هم خواهند گرفت.

امیدوارم با کمک دوستان دیگر بتوانیم این بحث را ادامه دهیم.

تا بعد...  

  


نوشته شده در دوشنبه 86/7/2ساعت 12:15 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |