سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

سلام

        اوایل تیرماه برای چند روزی رفته بودم شیراز. بلیط برگشتم به تهران (که اصرار داشتم از شرکت معتبر! ایران ایر باشد) برای ساعت 13:45 روز جمعه 9/4/91 بود. پس از حضور در فرودگاه و معطلی زیاد و با  1.5 ساعت تأخیر، بالاخره در ساعت 15:15 دقیقه با یک هواپیمای ایرباس 300 و با بیش از 280 مسافر به سمت تهران  پرواز کردیم. تقریبا 5 دقیقه پس از برخاستن هواپیما خلبان اعلام کرد که به خاطر یک نقص فنی جزئی! مجبوریم به فرودگاه شیراز برگردیم. پس از نشستن هواپیما، اثاث همراه مسافرین به آنها  تحویل داده شد و مسافرین به یکی از سالنهای فرودگاه منتقل شدند و همچنان تا ساعت ها منتظر پرواز جایگزین. این انتظار و بلاتکلیفی ساعت ها ادامه پیدا کرد و در طی این مدت هیچکدام از مسؤلین فرودگاه و ایران ایر حاضر به پاسخگویی و ارائه توضیح رسمی در این مورد نبودند تا اینکه در ساعت 19 و پس از 5 ساعت بلاتکلیفی از سیستم اطلاع رسانی فرودگاه ضمن معذرت خواهی! از مسافرین اعلام شد که پرواز جایگزین در ساعت 22:30 دقیقه انجام خواهد شد ...

بالاخره پس از انتظاری طولانی و روزی سخت و خسته کننده  و با 9.5 ساعت تأخیر، در ساعت 23:15 (با 45 دقیقه تأخیر نسبت به زمان اعلام شده قبلی ) هواپیما به سمت تهران پرواز کرد.

و اما چند نکته:

1-      چه کسی مسؤل ضرر و زیان ناشی از این تأخیر می باشد؟ (آقای نسبتا مسنی در کنارم نشسته بود که برای ساعت 1:45 بامداد بلیط پرواز به خارج از کشور داشتند که از این پرواز جا ماندند. همچنین تعدادزیادی از مسافرین از پرواز های داخلی خود جا ماندند.

2-      عدم مسؤلیت پذیری مسؤلین شرکت ایران ایر در قبال مسافرین پرواز و عدم ارائه سرویس مناسب به این افراد. مسافرین ساعت ها در فضای راهروی فرودگاه سرگردان بودند و مکان اسکان و استراحت مناسبی بدین منظور در فرودگاه وجود نداشت. همچنین در طی این مدت با ارائه 2 بسته غذایی که معمولا در داخل هواپیما ارائه می شود از مسافرین پذیرایی شد.

3-     پاسخگو نبودن هیچ یک از مسؤلین و کارکنان  شرکت و عدم حضور در بین مسافرین برای ارائه توضیح و حداقل معذرت خواهی از مسافرین. پس از گذشت 5 ساعت گوینده سالن در حالی که اطلاعیه زمان پرواز مجدد را اعلام می کرد، از مسافرین این پرواز معذرت خواهی کردند.

امیدواریم که مسؤلین شرکت های هوایی داخلی همانطور که در مورد قیمت بلیط پرواز ها نگرانی دارند و هر از چند گاهی این قیمت ها را به روز می کنند، کیفیت خدمات و سرویس دهی به مردم را هم به روز کنند!

****************

توضیح: این مطلب رو دو هفته قبل برای چاپ به یکی از سایتهای خبری مستقل!! فرستادم که ظاهرا برای حفظ منافع شرکت هواپیمایی اون رو مناسب چاپ تشخیص ندادند.


نوشته شده در یکشنبه 91/4/25ساعت 11:34 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |