سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

یکی از اقداماتی که در کشور ما خیلی روش مانور داده میشه بومی سازی تکنولوژی و به عبارتی هماهنگ کردن آن با فرهنگ خودمون هست.
اخیرا تبلیغات وسیعی روی یک گوشی تلفن همراه کاملای ایرانی! صورت گرفت که بعضی از قابلیتهاش خیلی جالبه:
۱. ضبط خودکار همه مکالمات!
۲. رمز گذاری و قفل همه قسمت های گوشی!
۳. جلوه های صوتی ویژه!
این آخری خیلی جالبه! آقا یا خانم با همسرش تماس میگیره و در زمان مکالمه میتونه صدای شلوغی خیابان، رستوران و .. رو پخش کنه! مثلا خونه دوست تون باشید و با کمک این امکان به طرف مقابل تون به دروغ بگید که توی خیابون هستید!
خیلی جالبه، من موندم این قابلیت آخری با چه توجیهی ساخته شده؟
آیا غیر از ترویج دروغ و ایجاد اختلاف مخصوصا در خانواده هایی که زمینه سوءظن دارند، فایده دیگه ای هم داره؟
نوشته شده در چهارشنبه 90/6/16ساعت 6:39 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام
چند سالی هست که طرحی با عنوان آموزش مهارتهای زندگی با زحمت و وقت زیادی که صرف شد، به مرحله اجرا در آمد که خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن شد. یکی از خصوصیات این آموزشها این است که باید مداوم باشد و همچنین نهادهای دیگر مانند خانواده و بویژه صداوسیما هم در تداوم این آموزش ها خیلی مؤثرند.
اما از چند وقت قبل صدا و سیما در برنامه ها و آگهی بازرگانی و برای فروش بیشتر محصولات اقداماتی رو انجام میده که با توجه به فراگیری این رسانه و تأثیری که روی کودکان داره، میتونه جای بحث جدی داشته باشه. و اما چند نمونه:
۱. در آموزش مهارتهای زندگی به کودکان آموزش داده می شه که سلامتی جسم و روان و حراست از آن خیلی مهمه، اما در اخبار شبانگاهی شبکه ۳ با افتخار نشون میدیم که چطور یک کودک میتونه مایع دستشویی و سایر مواد شیمیایی رو بخوره و چیزی اش هم نشه!
۲. در مهارتها شما آموزش میدید که چگونه نظم و انظباط و همدلی داشته باشید اما توی آگهی فلا ن پفک یا چیپس با شعار "یکی تو دوتا من" لابد قصد داریم "عدالت پفکی!" رو به بچه ها آموزش بدیم.
و یا چطوری با توصیه دوستمون به اینکه چشماشو ببنده چیپس هاشو بگیریم و بخوریم و...
نوشته شده در جمعه 90/5/14ساعت 3:7 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

تاج از فرق فلک برداشتن،
جاودان آن تاج بر سر داشتن،
در بهشت آرزو ره یافتن،
هر نفس شهدی به ساغر داشتن،
روز در انواع نعمت ها و ناز،
شب بتی چون ماه در بر داشتن،
صبح از بام جهان چون آفتاب،
روی گیتی را منور داشتن،
شامگه چون ماه رؤیا آفرین،
ناز بر افلاک اختر داشتن،
چون صبا در مزرع سبز فلک،
بال در بال کبوتر داشتن،
حشمت و جاه سلیمان یافتن،
شوکت و فر سکندر داشتن،
تا ابد در اوج قدرت زیستن،
ملک هستی را مسخر داشتن،
بر تو ارزانی که ما را خوش تر است:
" لذت یک لحظه مادر داشتن " << فریدون مشیری >>

______________________________

امروز ۲۶ تیر ماه اولین سالگرد درگذشت مادرم هست.
یادش رو گرامی می دارم و همچنان با خاطراتش زندگی می کنم...
نوشته شده در یکشنبه 90/4/26ساعت 12:49 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

چند روز قبل در یک جلسه که راجع به وضعیت طلاق و نحوه برخورد با آن برگزار شده بود شرکت کردم. بحث های خوبی مطرح شده بود. ولی یکی از دوستان با هیجان خاصی نکته ای را که کشف کرده بودند! مطرح نمودند. به نظر این دوست عزیز علت اصلی طلاق در جامعه ما شبکه های ماهواره ای "فارسی وان" و "من و تو" هستند و حتما باید جلوی این شبکه ها گرفته شود و...
واقعیت این هست که طی چند سال اخیر، اظهار نظرهایی از این نوع را زیاد شاهدیم. آمارها و تحلیل های عجیب و غریب که بدون مطالعه و تحقیق بیان می شود و بعضی از این اظهارات می تواند آثار منفی هم داشته باشد. من هم فکر میکنم این شبکه ها می تواند آثار منفی داشته باشد. اما گاهی این اظهارات بیشتر فرافکی بوده و مشکلی را از ما حل نمی کند. بد نیست که کمی دقیق تر و همه جانبه به این پدیده ها و آسیبها نگاه کنیم و با بررسی این موضوع برنامه های متناسب برای مقابله با آن را مشخص کنیم.
و اما یک نکته ای که هنوز جوابی برای آن نیافتم اینکه ماهواره که ممنوع هست، نیروی انتظامی که ماهواره هارو جمع آوری میکنه، پس این دوست ما چطوری برنامه های این شبکه هارو با این همه دقت! مشاهده فرمودند!!
نوشته شده در پنج شنبه 90/4/2ساعت 6:58 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

چند روز قبل در خبرها خواندم که مسؤلین امر! در مشهد یک نقاشی دیواری از داستان شاهنامه فردوسی را بطور شبانه و با پاشیدن رنگ محو کردند. اول از همه به حال تصمیم گیرندگانی که این تصمیم را اتخاذ کردند متأسف شدم. همچنین برای هنرمند نقاشی که چندین ماه وقت صرف خلق این اثر چند صد متری کرده بود، هم واقعا ناراحت شدم. نمیدونم چگونه میتوان این رفتارها رو (که خیلی وقتها به غلط با توجیهات مذهبی هم صورت میگیره) توجیه کرد.
واقعا میشه توجیه کرد؟
نوشته شده در جمعه 90/3/20ساعت 10:5 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

<      1   2   3   4      >