سفارش تبلیغ
صبا ویژن























نگاه نو

سلام

در مطلب قبلی راجع به این مطلب صحبت کردیم که اولین گام جهت آشنایی دو نفر جذابیت است.اما ممکن است همه ما در فرایند آشنایی که منجر به ازدواج می شود دچار اشتباهاتی شویم.امروز قصد داریم راجع به پنج اشتباه که در آشنایی رخ می دهد(وانصافأ هم اشتباه های بزرگی می باشد) صحبت کنیم:

1)   سؤالات کافی نپرسیم: بسیاری از ما قبل از شروع یک ارتباط حتی به اندازه زمانی که میخواهیم یک دست لباس بخریم سؤال کافی نمی پرسیم.به نظر می رسد دلیل نپرسیدن سؤال این باشد که فکر می کنیم که پرسیدن سؤال جنبه های عاشقانه ارتباط را مخدوش می کند. یا اینکه نمی خواهیم جواب سؤالهای خود را بدانیم و یا مهارت پرسیدن نداریم و یا اینکه می ترسیم متقابلأ از ما نیز همان سؤالات پرسیده شود و به همین دلیل سؤال نمی کنیم.

2)            نشانه های هشدار که حاکی از مشکلات بالقوه هستند را نادیده بگیریم.(مانند مشکلات اخلاقی،استعمال دخانیات،اختلافات خانوادگی و...)

3)            سازش عجولانه و ناپخته را با تفاهم اشتباه بگیریم.

4)            تسلیم کوری شهوانی و گرسنگی جنسی شویم.

5)            ظاهر فرد چه از نظر زیبایی و چه از نظر موقعیت اجتماعی ما را فریب دهد.

در آشنایی اگر خیلی جدی باشیم بسیاری از فرایند های مثبت آشنایی را از بین خواهیم برد و ممکن است به همین دلیل فرد مقابل خود را پیش از اینکه ارتباط دو جانبه ما شانسی برای رشد داشته باشد فراری دهیم.  

تا بعد ...


نوشته شده در چهارشنبه 83/8/6ساعت 9:24 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام :

   از امروز قصد داریم به صورت جدی تری به موضع ازدواج بپردازیم.

البته لازم به ذکر است که مطالب غیر جدی در داخل (پرانتز) درج خواهد شد.

واما بحث شیرین ازدواج!

   مطلب را با یک سؤال شروع میکنم، به نظر شما اولین گام برای یک ازدواج موفق چیست؟

    بله، «آشنایی» اولین گام برای ازدواج است. به طور سنتی در جامعه ما آشنایی از طریق خواستگاری انجام می پذیرد که شکل آن در نقاط مختلف ایران متفاوت است.

    معمولاٌ جذابیت، نخستین مرحله آشنایی با یک نفر است. جذابیت های ظاهری بیشترین تاثیر غیر منطقی را بر افراد دارد به عبارتی دیگر اگر ازدواجی هم بر این پایه شکل بگیرد، لزومأ ازدواج موفقی نخواهد بود. البته ملاکهای جذابیت در افراد و فرهنگ های مختلف متفاوت است. این ملاکها حتی در آقایان و خانم ها نیز متفاوت است.

   مهم ترین ملاک یک آقای جذاب از دید خانم ها شامل: دورنمای مالی، بلند پروازی، سخت کوشی و جدی بودن آقایان است و از دید آقایان نیز بیشترین ملاک جذابیت یک خانم جذابیت ظاهری و ظاهر فیزیکی می باشد.(امان از دست آقایان بد!)

    اما تحقیق دیگری(که ظاهرأ اعتبار بیشتری دارد)، نشان داده است که ملاک های مشترکی هم بین آقایان و خانم ها وجود دارد که شامل : صداقت ، شخصیت، وفاداری و تعهد، حساسیت، خونگرمی و ... می باشد.

همانطوری که مطرح کردم جذابیت ظاهری می تواند فرد را درگیر ازدواج کند و به عبارتی دیگر یک فرد را ترغیب به ازدواج با فرد خاص کند اما لزوماً ارتباط طولانی مدت و شادی را بهمراه نخواهد داشت. علی رغم اینکه هر دو جنس ملاک های متفاوتی در مورد جذابیت ایده آل دارند اما بطور کلی افراد، همسری را انتخاب می کنند که به لحاظ جدابیت همانند خودشان باشد. در این مورد در مطالب بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 البته مطالب ارسالی خوانندگان عزیز هم جالب خواهد بود.منتظر می مانم.

تا بعد...


نوشته شده در دوشنبه 83/7/27ساعت 9:40 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

گفتم می خوام راجع به ازدواج صحبت کنم. البته ازدواج اول،بی خود به شکمتون رو صابون نزنید من با ازدواج مجدد و مکرر مخالفم. فکر میکنم ازدواج برای جوانان خیلی سخت شده ،البته امیدوارم این مطالب برای تسهیل ازدواج(نه سهل انگاری در ازدواج) مفید باشد.

بعدأ بیشتر مینویسم

تا بعد...

 


نوشته شده در یکشنبه 83/7/26ساعت 1:51 عصر توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

سلام

 

آقا ما اشتباه کردیم. اصلأ هرموقع خواستیم، مطلبمان روی وبلاگ ارسال شد، اصلأ فرض کنید مطلب قبلی یک نوع تبلیغ برای وبلاگ بوده و ...

بگذریم

از شوخی گذشته یک مژده خوب برای آقایان و خانم های مجرد دارم و آن هم اینست که بزودی با موضوع جدی و مطالب جدی تر راجع به ازدواج در خدمت خوانندگان عزیز خواهم بود

تابعد ...


نوشته شده در شنبه 83/7/25ساعت 9:1 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

آقا ما چند وقتیه که مطلبی که می نویسیم روی وبلاگ نمایش داده نمیشه.

لطفأ در این مورد به ما کمک کنید.

تا بعد...


نوشته شده در پنج شنبه 83/7/23ساعت 9:27 صبح توسط محمد مجیدی| نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >